Karne Psikolojisi

"Yaşasııın tatil geldi!!! Pek çok çocuk ve ailesi ara tatili sevinçle karşıladı!" 
Bu başlıklı haberlerin çoğu bence büyük bir yalan! Kendi çocukluğumdan da hatırladığım üzere "karne" kavramı hep stresti benim için. Çünkü o bir sonuçtu! Yani ya başarılıydım ya da değildim. Her şeyin net özeti; ya berbat ya da mükemmel bir tatilin habercisiydi. Yanlış anlamayın sakın; ailem karne konusunda hiç bir zaman bana baskı ya da olumsuz herhangi bir davranışta bulunmadı. Ama biz küçükken öğretmenlerim de dahil olmak üzere etrafımdaki pek çok yetişkin "karne iyi gelmezse ...." diye cümleler kurması benim gibi çocukları strese sokmaya yeterli idi. Çok iyi hatırlıyorum; anne ve babamın arkadaşları ile bir araya geldiğimizde hepsinin ilk sorusu "karne nasıl" olurdu. Cevap ise klasik "iyi". İster taktir al isterse 5 zayıf getir cevap buydu. Çünkü bu karşıdakinin keyfinin yerinde olmadığını bile bile "nasılsın" diye sorup "iyiyim" cevabını almak gibiydi.Yani laf salatası! Ama bu benim gibi ön yargılı çocuklarda strese yol açıyordu.
Karnenin bir stres faktörü haline getirilmesini zaman zaman eğitim sistemimize zaman zaman da çevremizdeki insanlara bağlamaktayım. Ama bir uzman olmadığımdan, bunun hangisinin doğru ya da yanlış olduğuna net olarak karar veremedim. Bu yüzden öncelikle kendim :) ve sizler için Psikolog Turgut Batu AKSU'dan bu konu ile görüşlerini bizlerle paylaşmasını istedim. Aksu 2008 yılında yayınlanan bir yazısından bahsetti. Aklıma ilk gelen şey ise 2008'den hatta daha da öncesinden beri yaşanan bu sorunun aşılamamış olmasıydı. Haliyle bu yazıyı okuyunca sizlerle paylaşmak istedim. Çünkü bizim bu sorunu aşmamız demek ilerideki nesillerde karne probleminin yaşanmaması anlamına gelmekte. Bu sorunla uğraşmak yerine farklı şeylerle ilgilenmeye zaman bulabilecek hatta süper bir tatil geçirecek nesiller olacağını ümit ediyorum.


Psikolog Turgut Batu AKSU'nun konuyla ilgili yazısını okumak için aşağıdaki "Karneleri İsteriz!" yazısına tıklamanız yeterli olacaktır.

KARNELERİ İSTERİZ!!!









Not: Yukarıda verilen tüm bilgiler tamamen şahsi kanaatlerdir. İlgili konularla alakalı tüm bilgiler için bir uzmana danışınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş fikir soru ve yorumlarınızı bekliyoruz...